Čuvati ili brisati elektronsku poštu? A šta sa reklamama?

Neke osobe se ponose činjenicom da im je inboks gotovo prazan, dok druge čuvaju skoro sve prepiske (ponekad nekoliko hiljada pristiglih imejlova). Svaki pojedinac mora da odluči šta bi trebalo da sačuva u svom poštanskom sandčiću, a šta da trajno izbriše. Međutim, ponekad je teško unapred odrediti šta bi nam u budućnosti moglo zatrebati. Zbog toga je dobro, što i lično praktikujem, sačuvati većinu pristiglih i poslatih materijala. Ali kako se onda na najlakši i najbrži način snalaziti u takvoj gomili? Sledi nekoliko jednostavnih, ali veoma korisnik ideja za „uvođenje reda“ u elektronskoj pošti.

Kada vam gomila elektronske pošte postane teret, shvatićete da morate preduzeti nešto kako bi ste što pre rešili ovaj problem. Jedno je sigurno, ne smete zanemariti pretnosti ovog savremenog načina komunikacije. I dalje ćete koristiti imejl. Pa šta onda učiniti?

Dobra ideja je da napravite foldere kako biste razvrstali poruke po temama. Da bi sistem arhiviranja bio što jednostavniji, trebalo bi sačuvati samo one prepiske koje bi vam mogle zatrebati u budućnosti. Na ovaj način možete razdvojiti poslovnu i privatnu komunikaciju (a nastavnici mogu napraviti poseban folder za imejlove koje su razmenili sa učenicima). Nakon što ste napravili nove foldere i podfoldere, potrebno je podesiti da imejlovi sa određenih adresa automatski budu smešteni u određeni folder. Isto tako možete razvrstavati poštu pristiglu u program Outlook Express (ili neki drugi program za rad sa elektronskom poštom) sa nekoliko različitih naloga.

Mnogi naši prijatelji i kolege imaju naviku da šalju viceve, lančana pisma, velike priloge i ostale poruke koje nas ometaju u poslu, i ponekad je neophodno da tim ljudima taktično stavimo do znanja kako bismo više voleli da ne dobijamo takvu poštu. Često je dovoljno na lep način zamoliti prijetelje da vam ne šalju (i ne prosleđuju) ovakvu vrstu imejlova jer vas ometaju u radu (ili vam se prosto ne sviđaju).

Koristite neki filter kako biste automatski izdvojili neželjenu poštu i spam. Pored posebnih programa koji vam pomažu da se izborite sa neželjenom potom, danas većina servisa za slanje i primanje elektronske pošte ima u sebi ugrađenu zaštiti od neželjene pošte i reklamnih sadržaja. Ovaj ugrađeni mehanizam uglavnom pomaže u „razvrstavanju“ pristiglih mejlova. Ipak ponekad se greške dešavaju…

Problem 1: Mejl koji očekujete danima još uvek nije stigao. Pošiljalac kaže da je poslao već „nekoliko puta“… Moguće je da ova važna pošiljka „greškom“ automatski premeštena u folder „Spam“. Proverite! (Ovo se često dešava ako nije naveden naslov poruke, Subject ili ako osoba koja vam šalje mejl nije zabeležena u vašem adresaru)

                                           

Problem 2: U vašem prijemnom poštanskom sandučetu ipak ima pristigle neželjene pošte i reklama. Postoji nekoliko rešenja. „Rešenje“ prikazano na sledećoj slici vam sigurno neće pomoći da zaustavite neželjenu poštu…

Druga mogućnost je da izbrišete mejlove jedan po jedan, da tako kažem „ručno“… Ni ovo nije najbolje rešenje – zanemarićete svoje svakodnevne aktivnosti i veliki deo života provesti u brisanju tzv. spama.

            

Ipak, je lakše koliko god je moguće ovaj proces automatizovati korišćenjem nekog anti-spam programa ili koristiti anti-virus program koji u sebi ima i zaštitu od neželjene elektronske pošte (npr. Kaspersky). Ono što ipak „zaluta“ u vaše prijemno sanduče lako je obrisati, jer je proj takvih propusta minimalan.

Problem 3: Poslednji problem jeste pošta koju nemožete ubrojati u neželjenu, ali vam ipak „zatrpava“ vaše prijemno poštansko sanduče. To su razna obaveštenja ili vesti koje smo mi učključili da nam svakodnevno stižu: najnovije vesti iz zemlje i sveta, informacije iz oblasti naših interesovanja, ali i obaveštenja sa društvenih mreža o najnovijim promenama… S obzirom da želimo da budemo u toku nećemo isključiti ova obaveštenja, niti ćemo ih proslediti u folder sa spamom, nećemo ih ni automatski brisati – jer nam trabaju. Šta onda uraditi da vam se neka važna poruka ne bi izgubila u moru poruka sa FB-a?

Rešenje će zavisiti od programa koji koristite za rad sa elektronskom poštom. Mnogi još uvek koriste program Outlook Express. U njemu se definišu pravila za rad sa pristiglom elektronskom poštom. Možete podesiti da se mejlovi pristigli sa određene adrese automatski brišu, da se automatski premeštaju u određeni folder, da se „razvrstavaju po folderima u zavisnosti na koji nalog je poslat mejl (ako ih koristite više)… Na slici je dat primer pravila koje mejlove sa telekomovog naloga smešta u folder „TELEKOM“:

Ukoliko ste korisnik Facebook-a i podesili ste da vas redovno obaveštava o novostima putem imejla, možete definisati pravilo koje će sva pristigla obaveštenja smeštati u poseban folder. Primer je dat na sledećoj slici. S obzirom da obaveštenja o promenama na fejsbuku stižu sa nekoliko različitih adresa napravljeno je pravilo da adresa sa koje je poslat mejl mora da sadrži „@facebookmail.com“. Na taj način ste jednim pravilom obuhvatili sva obaveštenja koja će pristizati.

Sve češće korisnici pristiglu pošto ne peuzimaju na svoj računar, mogu da je pregledaju sa bilo kog računara u svetu koji ima izlaz na internet. Jedan od servisa koji nam pruža ovu vrstu usluge je i Gmail. Za postizanje gore pomenutog efekta „razvrstavanja“ pošte u Gmail-u se ne definišu pravila već se koriste filteri. Definisanjem odgovarajućih filtera podesila sam razvrstavanje pošte prikazano na sledećoj slici:

Slično se može podesiti i u svim drugim servisima i programima za rad sa elektronskom poštom. Na ovaj način sam organizovala pristizanje radova učenika po odeljenjima na Windows Live nalogu. Ovde je data samo ideja za rešenje problema sa gomilom željene i neželjene elektronske pošte. Iako vam se na prvi pogled čini da sve gore pomenuto zahteva dosta znanja, veštine i vremena, moj savet je da pokušate. Nije teško, a uloženi trud se isplati🙂

Ovaj unos je objavljen pod Elektronska pošta, Internet i označen sa , , . Zabeležite stalnu vezu.

7 reagovanja na Čuvati ili brisati elektronsku poštu? A šta sa reklamama?

  1. Branislav kaže:

    Ja ne koristim Outlok. Imam mejl ptt.rs. Kad se napuni inbox salju mi upozorenja da praznim, Hteo bih tu postu da sacuvam, pa nesto skeniram Paintom i slicno. Voleo bih da znam kako da u nekom folderu na hard disku sacuvam sve poruke, a ne u inboksu elektronske poste. Video sam vas odgovor, ali da li postoji mogucnost da se stampaju pristigle elektronske poruke. Mislim da je bio izasao nekakav program stampanja na pdf pa sam ga jedno vreme koristio ali sam zaboravio. Zato mi ako mozete preporuciti nekakav virtuelni stampac za pdf kojim bi virtuelno stampao pristiglu postu. Hvala unapred. Srdacan pozdrav

    • Od pojave veb mejla mnogo je manje korisnika programa Outlook.
      Zbog ograničenosti prostora koji daje Vaš provajder
      dobijate poruku sa upozorenjem da je vaše prijemno sanduče popunjeno
      i da ga treba isprazniti.
      Za štampanje u PDF formatu mogu vam preporučiti dva programa koja sam koristila:
      BullZipPDFPrinter i CutPDFWriter.
      Vrlo se jednostavno instaliraju i koriste
      i možete vaše mejlove sačuvati u PDF formatu.

      Ipak predložila bih vam još jedno rešenje ograničenosti prostora kod ptt-a.
      Možete vrlo jednostavno podesiti da svi mejlovi koje dobijete na vašu .ptt adresu
      budu prosleđeni na neku drugu adresu koja ima mnogo veći prostor na raspolaganju.
      Na primer možete da napravite nalog na gmail-u.
      Na taj način imaćete rezervne kopije svih vaših mejlova,
      moći ćete da im pristupite sa bilo kog računara, telefona…
      koji imaju izlaz na internet,
      i moći ćete da oslobodite prostor na ptt nalogu za nove mejlove.

      • Branislav kaže:

        Hvala vam puno sto ste mi predlozili virtualne programe za stampanje u pdf koje sam ranije imao a zaboravio sam kako se zovu. i drugi predlog za prosledjivanje na g.mail.Srdacan pozdrav

  2. Povratni ping: Elektronska pošta | Računarstvo i informatika

  3. Povratni ping: Маратон и друге трке « Био-блог

  4. ERNA kaže:

    NASTAVNICE PUNO VAM HVALA NA POMOCI

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s