Kreiranje upita. Pregled Upita.

Jedna od niza prednosti baza podataka jeste da svaki korisnik vidi podatke u strukturi i formatu koji njemu najviše odgovaraju. Tako na primer u velikim firmama, zaposleni imaju pristup podacima i vide ih u obliku koji odgovara funkciji na kojoj se nalaze u toj firmi (direktor, šef računovodstva, operater, programer…). Pored odgovarajućih privilegija, za prikazivanje podataka iz baze podataka u željenom obliku koriste se upiti (queries) i izveštaji (reports). Korisnik najčešće nije upoznat sa unutrašnjom organizacijom podataka u računaru, da li se oni nalaze u jednoj ili više tabela i na koji način su povezani, jer ovi podaci najčešće nisu bitni za njegov rad.

Nakon kreiranja nove baze podataka, u programu Microsoft Access, otvara se komunikacioni prozor koji se koristi za kreiranje tabela, upita, formulara, izveštaja, veb stranica, makroa i modula.

Elementi baze podataka su:

TABELE (Tables) – služe za smeštanje podatka u formatu red-kolona;

UPITI (Queries) – prikazuju izabrane podatka koji su smešteni u više tabela i vrše različite operacije nad podacima;

OBRASCI (Forms) – prikazuju podatke sadržane u tabelama i upitima i omogućavaju dodavanje novih podataka i ažuriranje i brisanje postojećih podataka;

IZVEŠTAJI (Reports) – štampaju podatke iz tabela i upita;

VEB STRANICE (Pages) – služe za rad sa bazom podataka na Internetu;

MAKROI (Macros) – gotov programski kod, napisan u programskom jeziku Visual Basic For Application (VBA), koji automatizuje rad u Access-u.

MODULI (Modules) – omogućavaju programiranu kontrolu operacija koje se ne mogu kontrolisati preko makroa. Na taj način je moguće napraviti aplikaciju baze podataka.

Standardni jezik relacionih baza podataka je SQL (Standard Query Language). Ovaj jezik se koristi za pisanje upita.  Za kreiranje osnovnih upita u programu Microsoft Access početnicima nije potrebno detaljno poznavanje ovog jezika.

Upiti prikazuju samo ona polja koja sadrže izabrane podatke i mogu da kombinuju pri tome dve ili više tabela, sledeći relacije koje postoje između njih.

Struktura upita se može snimiti i trajno sačuvati.

Upitom se postavljaju kriterijumi i sortiraju podaci u njemu (Sort, Criteria).

Nakon izvršavanja upita, MS Access formira i prikazuje skup slogova koje ste tražili, u obliku tabele. To je dinamički skup slogova. On je virtuelni skup slogova koji se ne čuva u bazi podataka.

Microsoft Access ima dva načina izrade upita:

1)      čarobnjaci

2)      direktno – Query Design.

Dok je upit otvoren u prikazu Query Design možete: dodavati, raspoređivati i uključivati polja i kontrole (menjati strukturu upita).

USKORO: U sledećem delu priče o bazama podataka i radu u programu Microsoft Access biće objašnjene osnovne SQL komande…

Ovaj unos je objavljen pod Baze podataka i označen sa , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s