Korišćenje Interneta kao globalne svetske mreže

– Internet najveća globalna računarska mreža. Od nastanka interneta, svakodnevno je rastao broj korisnika, ali i oblasti primene ove globalne svetske mreže. Od prvog dana internet služi za razmenu poruka između korisnika. Sam način slanja poruka se vremenom promenio, a Internet se koristi i za komunikaciju, informisanje, edukaciju, zabavu, trgovinu itd.

 – Pre nego što nastavite sa čitanjem teksta odgovorite na sledeća pitanja:

  1. Za šta najčešće vi koristite Internet?
  2. Koje sajtove najčešće otvarate? Zašto?
  3. Kako proveravate tačnost informacija pronađenih na Internetu?

– Jedna od  jako rasprostranjenih podela sajtova je prema nameni odnosno sadržaju:

  • Personalni (lični) sajtovi
    Na internetu  možemo naći lične prezentacije ljudi ili organizacija koji žele da se na taj način predstave drugima.Tako na primer neka osoba može na sajtu staviti svoj rezime kako bi privukla potencijalne poslodavce.Takođe, ljudi mogu praviti sajtove i stavljati svoje porodicne fotografije i tome slično. Vrlo često se nudi na internetu  besplatan prostor za ubacivanje takvog sadržaja, ali to treba izbegavati budući da su ograničeni i može se lako desiti da vam bude suspendovan nalog bez ikakvog upozorenja.
  • Komercijalni sajtovi
    To su sajtovi koji omogućavaju kupovinu na internetu. Danas možete gotovo sve kupiti na internetu Kod nas se tek očekuje da će zaživeti online kupovinasa porastom svesti o mogućnostima internetu. Obično se komercijalni sajt sastoji iz dva dela. Prvi deo je zadužen da privuče pažnju potencijalnog kupca i to je veoma bitan segment ako ne i najbitniji, budući  da posetilac koji dođe na sajt desetak sekundi odlučuje da li ga sajt interesuje ili ne. Tako da početna strana sajta treba da bude adekvatno napravljena da privuče pažnju kupca i pokrene ga na akciju (da nesto kupi). Drugi deo je sam proces kupovine koji ne sme biti nikako složen za Vaše kupce već sto jednostavniji kako se ne bi desilo da kupac odustane na pola zbog predugačkog i složenog načina kupovine.
  • Informacioni sajtovi
    To su sajtovi koji daju informacije o različitim temama. Jedan od informativnih sajtova je Wikipedia.org koji funkcioniše kao online enciklopedija.  Ono što je jako  bitno da prilikom izrade ovakvog sajta  uvek imate najnovije i ažurirane informacije. Danas je većina ovakvih sajtova bazirana na ličnom misljenju. Wikipedia omogućava ljudima da sami ubacuju sadržaj tako da treba biti obazriv prilikom uzimanja nekog sajta kao izvor.
  • Blogovi i Forumi
    Blogovi
     su poslednjih godina postali izuzetno popularni na internetu. Ukoliko neko želi da podelite svoje mišljenje na internetu bez obzira na temu ili sadržaj kreiraće svoj blog. Blog omogućava da se izrazite na potpuno  vama svojstven način da učestvujete u diskusijama sa drugim blogerima i razmenjujete mišljenja.
    Termin “Blog” nastao je skraćivanjem dve reči – Web Log, što bi se moglo u ovom kontekstu prevesti kao Web dnevnik (diary). Tehnički posmatrano, Blog predstavlja vrstu  automatizovanog Web sajta, gde se  sadržaj (tekstovi, slike, multimedija)  unosi i prikazuje hronološki.
    Na sledećoj adresi možete preuzeti e-knjigu “Blog osnove”, Dragan Varagić: http://www.draganvaragic.com/weblog/index.php/blog-osnove/
    Forumi su takođe jako popularni u poslednje vreme. Na njima vrlo brzo možemo postaviti neko pitanje i dobiti odgovor , ili raspravljati  sa članovima foruma o nekoj temi.
  •  Društvene mreže (Facebook,Twitter , Linkedin)
    Ovo je tip sajta koji se danas dosta koristi kako u svetu tako i kod nas. Ljudi su počeli masovno koristiti internet upravo zbog Facebooka koji je uprvi mah napravljen da bi povezao studente na fakultetu  zbog lakšeg razmenjivanja informacija o ispitima, literaturi itd. Mark Zuckerberg, osnivač Facebook-a postao je jedan od najbogatijih ljudi današnjice. Danas ljudi ostavljaju statuse na Facebook-u, ubacuju svoje fotografije, dele svoje lične informacije itd. Popularnost Facebook-a je toliko porasla da je danas uvreženo mišljenje da vi ne postojite ako nemate nalog na Facebook-u.
    Sa druge strane popularnost Twitter-a je jako velika u inostranstvu, dok se kod nas malo manje koristi. Kod nas još uvek nije dovoljno razvijena svest o  značaju Twitter-a i njegove upotrebe koja je jako velika, naročito u poslovnom smislu.  Twitter nazivaju alatom za mikrobloging, budući da se sastoji od statusa (tvitova) koje korisnici svakodnevno dele (Facebook sadržan samo od statusa).
    Linkedin je sa druge strane društvena mreža koja se koristi uglavom za umrežavanje ljudi u poslovnom smislu. Tu ljudi ostavljaju svoj rezime, koji je lako dostupan eventualnim budućim poslodavcima.
  • Sajtovi za deljenje sadržaja
    To su sajtovi koji su jako popularni na internetu koji omogućavaju ljudima da postave (upload) odgovarajući sadržaj kao npr. slike, video klipove i to dele sa drugim ljudima. Najpopularniji sajt za deljenje video klipova je svakako Youtube.

– Listu top najposećenijih sajtova u svetu pogledajte na www.alexa.com odnosno koji su najposećeniji sajtovi u Srbiji na http://www.alexa.com/topsites/countries/RS

– Pitanje za kraj: Da li možete da zamislite život bez Interneta?

Ovaj unos je objavljen pod Fejsbuk, Internet i označen sa , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

4 reagovanja na Korišćenje Interneta kao globalne svetske mreže

  1. Povratni ping: Poštovanje autorskih prava, etičkih normi i prava privatnosti | Računarstvo i informatika

  2. Povratni ping: Poštovanje autorskih prava na Internetu i prava privatnosti | Računarstvo i informatika

  3. Povratni ping: Da li i koliko verujemo informacijama na internetu? | Računarstvo i informatika

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s