Priprema za drugi pismeni zadatak (III razred)

Učenici trećeg razreda gimnazije imaju pismeni zadatak iz predmeta računarstvo i informatika, po jedan pismeni zadatak u svakom polugodištu. Došlo je vreme da ponovimo gradivo i pripremimo se za drugi pismeni zadatak.

Pre nego pređemo na sadržaj drugog pismenog zadatka treba da razjasnimo dve stvari.

Prva je dilema da li je pravilno „pismeni“ ili „pisani“ zadatak. Odgovor potražite ovde *

*СРПСКИ ЛАКО је електронски простор за све које интересује српски језик и књижевност🙂

Osim ove dileme, na pomenutom blogu možete potražiti odgovore i na druge jezičke nedoumice, kao i druge zanimljive tekstove iz sroskog jezika i književnosti🙂

Drugo je pitanje šta treba da obuhvata priprema za pismeni zadatak. Bila sam prilično iznenađena na početku svog prosvetnog staža kada je došlo vreme da zadam učenicima pismeni zadatak. Tražili su mi da im na času predviđenom za pripremu pred pismeni zadatak dam zadatke kakvi će biti na pismenom, da oni to nauče (ili kao što je rekao jedan dečak – „pa da mogu da odem na privatni čas“)

Nisu deca kriva. Ne bi oni tražili tako nešto da ih prethodni nastavnici navikli na takve pripreme. Privatni časovi su poseban problem i ovom prilikom neće biti reči o tome.

Želim samo da naglasim da ova „priprema za pismeni“ jeste čas utvrđivanja gradiva.

Na ovom času smo ponovili gradivo koje će biti za pismeni i uradili nekoliko reprezentativnih zadataka. U toku časa učenici su bili u prilici da provere svoje znanje i razreše eventualne nedoumice u vezi pisanja programa. To ne znači da će na pismenom zadatku sledeće nedelje učenici dobiti da reše pet istih takvih zadataka.

Nekoliko zadataka za ponavljanje gradiva:

Dodatne zadatke za vežbu možete pronaći na sledećoj strani: Pascal – zadaci

Šta će biti na pismenom?

– naredbe ponavljanja – FOR, WHILE i REPEAT (Pascal) – zadaci

– nizovni tip podataka – jednodimenzionalni i dvodimenzionalni nizovi  (Pascal) – zadaci

– Programi zasnovani na prozorima  (Delphi) – teorija

Koliko zadataka će biti na pismenom?

Najverovatnije će biti tri zadatka različite težine i jedno teorijsko pitanje.

Koje lekcije treba ponoviti za pismeni?

Naredbe za organizaciju ciklusa (naredbe ponavljanja) – samo zadaci

Nizovni tip podataka (1. deo) – samo zadaci

Nizovni tip podataka (2. deo) – samo zadaci

 Programi zasnovani na prozorima

Polazni ekran Delphi-ja (Uvod u razvojno okruženje programskog jezika Delphi)

 Projekat u Delphi-ju

Komponente: Label, Edit, Button, Timer, Image

 Ukoliko je i nakon ovog teksta i časova pripreme ostalo nešto nejasno u vezi pismenog zadatka imaćete priliku da pitate u subotu. Subota 21.4.2012. je nastavni dan sa časovima od utorka!🙂

Ovaj unos je objavljen pod Ostalo, Programski jezik Pascal i označen sa , , . Zabeležite stalnu vezu.

9 reagovanja na Priprema za drugi pismeni zadatak (III razred)

  1. mirko kaže:

    Postovana koleginice, kakvo je Vase tumacenje – da li zadatak treba upisivati u dnevnik u deo predvidjen za pismene zadatke ili u deo za kontrolne zadatke… i da li su obavezne vezbanke?

    • S obzirom da je u planu i programu za III razred navedeno da je pismeni zadatak obavezan i da se svi pismeni zadaci upisuju u dnevniku u delu predviđenom za pismene zadatke, onda ne vidim razlog zašto se pismeni zadatak iz računarstva i informatike ne bi upisivao na isti način.
      Što se tiče da li treba vežbanka, po istoj logici odgovor bi bio: ako treba za ostale predmete zašto ne bi trebala za pismeni iz račnarstva i informatike.
      Naglašavam da je ovo moje lično mišljenje i da možda nisam u pravu.

      Ovom prilikom ne bih ulazila u diskusiju o tome da li je pismeni zadatak iz ovog predmeta potreban ili ne.

      Da li se slažete sa ovim odgovorom?

  2. Za IV razred, gimnazije prirodnomatematičkog smera, po programu DELPHI, nije predvidjen PISMENI ZADATAK, iz razumljivih i poznatih razloga. Kog smisla onda ima uključivati DELPHI u DRUGI pismeni zadatak u inoviranom programu za III razred gimnazije?

    • Kolega, vrlo dobro znam da u planu i programu za IV razred gimnazije nije predviđen pismeni zadatak ali to nema nikakve veze sa pismenim zadatkom koji je obavezan u III razredu.

      Ovaj sadržaj je pre svega namenjen mojim učenicima i imala sam nekoliko veoma važnih razloga za dodavanje Delphi-ja u drugi pismeni zadatak sa kojima su učenici vrlo dobro bili upoznati na časovima.

      Ako se vama čini da moj rad nema smisla niste u obavezi da čitate ove stranice.

      Kao što znate u toku školske godine je došlo do promene plana i programa, pa smo moji učenici i ja nakon što su se dobro upoznali sa programskim jezikom Pascal prešli na rad u programskom jeziku Delphi. Na pismenom zadatku je dato gradivo rađeno na časovima – zadaci iz Pascal-a i teorija iz Delphi-ja. Na taj način su učenici stekli potrebno predzanje za praktičan rad u razvojnom okruženju Delphi-ja koji je usledio na časovima vežbi nakom pismenog zadatka.

      Rezultati pismenog zadatka i znanje koje su učenici pokazali na časovima najbolji su mi pokazatelj da sam dobro postupila.

  3. MILICA kaže:

    JEL MOZE NEKO DA URADI OVE ZADATKE😉

  4. Надам се да ће сви ученици бити успешни без обзира да ли приступе писменом или писаном задатку!🙂

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s